Direcția calitatea vieții personalului

Trăind fiecare zi cu scop: Alături de veteranii de război!
15.04.2020


Trăind fiecare zi cu scop: Alături de veteranii de război!

În adâncul sufletului, fiecare dintre noi, militari sau simpli cetățeni, ne dorim să avem o viață care contează, să știm că putem schimba în bine viețile celor din jur. Acest dușman invizibil, COVID-19 ne ține la distanță unii de alții și cei mai vulnerabili în această perioadă sunt vârstnicii.
La acest moment, riscul pentru veteranii de război de a dobândi o infecție virală și de a dezvolta o formă gravă a acesteia este maxim, din cauza gradului mare de contagiozitate, context în care ei întâmpină greutăți în ceea ce privește aprovizionarea cu produse și alimente de strictă necesitate.
În prezent, 4.098 veterani de război și 104 văduve de război se mai află în evidențele caselor de pensii. Aceștia sunt veritabile repere morale pentru societatea românească, sunt eroii noștri care au scris istoria țării. Poveștile lor de viață sunt comorile noastre.
Odată cu semnarea Decretului prezidențial privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și ca urmare la Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, Departamentul pentru relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului a elaborat Planul de sprijin al veteranilor de război pe perioada stării de urgență, în scopul susținerii veteranilor de război aflați în situații deosebite, fără întreținător, care se află în situații de risc sau care se confruntă cu probleme sociale deosebite.
O primă acțiune în vederea sprijinirii veteranilor, a fost înființarea unei linii telefonice TELVERDE 0800.410.990, destinată veteranilor de război aflați în situații deosebite, fără susținători sau altă formă de ajutor, unde apelanții pot primi informațiile referitoare la posibilitatea asigurării suportului necesar pe timpul perioadei stării de urgență, de luni până vineri, între orele 08.00-20.00 și sâmbătă-duminică, între orele 08.00-16.00. Această punte de legătură realizată între Ministerul Apărării Naționale și veteranii de război constituie un mijloc de informare, consiliere și nu în ultimul rând un suport psihologic pentru aceste persoane dragi nouă.
Linia telefonică TELVERDE a fost realizată de Comandamentul Comunicațiilor și Informaticii din cadrul Statului Major al Apărării, iar funcționarea acesteia este asigurată de Direcția calitatea vieții personalului.
Operatorii liniei TELVERDE au preluat, până în prezent, un număr de 55 de solicitări de sprijin, privind facilitarea asigurării medicale la domiciliu, asigurarea de medicamente, alimente de strictă necesitate și produse de igienă.  Pentru rezolvarea cererilor primite, operatorii au luat legătura cu centrele militare județene/de sector, prefecturile, primăriile, direcțiile generale de asistență socială, Fundațiile Sensiblu și Samaritenii, Farmacia Dona, astfel încât toate solicitările au fost onorate. 
Reprezentanții Direcției calitatea vieții personalului au fost la domiciliul veteranilor de război din București, care sunt în dificultate, pentru a le oferi produse alimentare asigurate de sponsori, în cadrul programului „Acasă la Veterani”. Atunci când oamenii sunt în izolare, bătrâni și singuri, cea mai mare bucurie pe care le-o putem face sunt câteva minute de atenție îndreptată spre poveștile lor, acesta fiind suportul psihologic de care aceste persoane greu încercate  de vicisitudinile vieții au nevoie în momentele dificile prin care trecem cu toții. Tuturor ne plac poveștile, mai ales dacă au final fericit și binele învinge răul. Poveștile ne spun ceea ce suntem.
La începutul lunii aprilie, Departamentul pentru relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului a identificat sponsori care au oferit câte 1500 de pachete cu produse alimentare și 1500 de pachete cu produse de igienă, unor familii aflate în dificultate și veteranilor de război din județele Argeș și Suceava.
Un alt sponsor s-a alăturat acestui proiect și a mai asigurat încă 500 de pachete cu alimente de strictă necesitate pentru veteranii de război și văduvele de război din județele Dolj, Mehedinți și Iași.
Recepția produselor s-a realizat prin intermediul Direcției calitatea vieții personalului și a Asociației Naționale a Veteranilor de Război iar transportul și distribuția pachetelor la domiciliul beneficiarilor s-a realizat cu sprijinul militarilor de la Batalionul 1 CIMIC, București. În perioada  03 - 05.04.2020 militarii au distribuit darurile beneficiarilor din comuna Dâmbovicioara, jud. Argeș precum și în Municipiul Suceava, apoi comunele Adâncata, Ipotești și Moara. În perioada 08-09.04.2020 aceștia au continuat cu livrările în localitățile Salcia, Mitocul Dragomirnei, Pătrăuți și Bosanci din județul Suceava. Îndeplinirea misiunii nu ar fi fost posibilă într-un interval atât de scurt fără sprijinul centrelor militare județene și a autorităților locale publice locale care au sprijinit aceste acțiuni umanitare.
În perioada 13-15.04.2020 tot cu sprijinul militarilor din cadrul Batalionului 1 CIMIC s-a realizat și misiunea de distribuire a pachetelor în județele Dolj, Mehedinți şi Iaşi, către veteranii de război, văduvele de război și alte persoane civile, fără posibilități materiale.
Fiecare veteran de război e o nestemată care ne mai onorează puțin cu prezența după care se stinge. Ceea ce avem de făcut este să colectăm si să prețuim valoarea și înțelepciunea acestora până nu va fi prea târziu.
Trăim povestea omului pe care îl macină mai mult decât orice...singurătatea.
Cu fiecare misiune îndeplinită în sprijinul veteranilor de război putem spune că am trăit o nouă zi cu scop.
Text:Maior Diana Iuga/Direcția calitatea vieții personalului
Fotografii:
Direcția calitatea vieții personalului și Batalionul 1 CIMIC București
 
#ApărămVeteranii
#VeteraniDeRazboi
#ArmataRomaniei
#Batalionul1Cimic